poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Autkowy świat mieszczący się w teczce

Kilka ostatnich dni, po małym kawałeczku ( z braku czasu) robiłam dla Robcia świat do zabawy samochodami. Chciałam, żeby było to coś takiego, co można zabrać ze sobą na wakacje- myślałam o tym od dawna. Kiedy byliśmy w Ikea, w dziale z materiałami, znalazłam przez przypadek strasznie fajny materiał, który jak dla mnie można wykorzystać na 1000 sposobów, i od razu wiedziałam, że tego było mi właśnie trzeba ;) Materiał kosztuje ok. 15 zł/ metr. Na zdjęciu, jest właśnie metr.




Najpier wycinałam z tego metra, te kawałki, wzorki, które uznałam za przydatne. Np. planety, czy wielbłądy zostawiłam, do innych zabaw, a tu chciałam, żeby były elementy miasta, wsi, lasu, jeziora i odrobinka magii ;) Wszytkie lementy poukładałam na takich grubych kartonach A3 ( których mamy mnusto od Basi i Arka, dzięki Wam wielkie :) i przykleiłam bardzo dokładnie, szczególnie na kraędziach, ale zwykłym, biurowym klejem. Układając, musiałam od razu planować trasy, tak żeby drogi pomiędzy poszczególnymi planszami łączyły się, i te plany zaznaczałam ołówkiem. Kolejnym etapem było przyklejenie ulic ( nasza domostrada, o której już kiedyś pisałam) i pokolorowanie orazków grubymi flamastrami. Jeśli robiłabym to dla starszego dziecka, nie kolorowałabym wcale- miało by na wyjeździe dodatkowe zajęcie :)



Ostatnim zadaniem będzie skeljenie z tyły plansz razem papierową taśmą, żeby się nie rozjeżdżały. Będzie je można potem złożyć jak mapę i wsadzić do teczki, a teczkę do plecaka :)
Oto co wyszło ;) Są to 4 na 4 kartki A3 czyli razem 16.





Każda ćwiartka w przybliżeniu:





































I jeszcze kilka detali:







I na koniec jak to jest duże ;) jedna kartka i całoś raz jeszcze tylko z ręką Taty, aby było idać skalę.




No i jeszcze tylko napiszę o tej domostradzie. Wypróbowaliśmy ją kiedyś na podłodze- faktycznie po zdjęciu nie zostają żadne ślady, jednak zdjąć to to prawdziwy koszmar, bo ona się strasznie drze ( dlatego też chciałam zrobić ulice na czymś innym niż podłoga). Poza tym, w miejscach, gdzie się chodzi, ona się bardzo wyciera, i już po 2 dniach wygląda kiepsko. A z newsów, to pojawiła się też taka taśma z torami.
I to byłoby na tyle. Teraz trzeba tylko dokolorować oraz zorganizować dużą teczkę i zabawka gotowa do wyjazdu :)

5 komentarzy:

  1. Fantastyczny pomysł, efekt powalajacy! Też taką "mapę" chcemy!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki, to bardzo miłe :) przetestowaliśmy mapę na majówce, teraz pojedzie z nami na wakacje ;)W pudełku mamy 3 małe auta, kilka barierek, znaków drogowych i hydrant ;) i jest fajna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. a i teraz jeszcze owcę na skuterze z maca ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem oczarowana tymże blogiem. Znalazłam przypadkowo - na pewno stanę się regularnym gościem. Tylko... ostatnia notka z kwietnia? Poproszę o więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi miło :) Dzięki! Mamy masę rzeczy w planie i na pewno nie długo pojawią się nowe wpisy :) Ostatnio się broniłam i rozpoczęłam nową pracę a mały przedszkole, więc był u nas sajgon. Ale takie wpisy jak Twój, mobilizują i zabieramy się do roboty ;P

      Usuń