czwartek, 13 marca 2014

Glut polimerowy

Synek dostał ostatnio od Cioci E. doświadczenie zapakowane w pudełko :)
Naszym zadaniem było zrobienie gluta do zabawy :) Bardzo się ucieszyłam ponieważ właśnie miałam w planach takie doświadczenie i nawet znalazłam już w necie co jest do niego potrzebne, tylko nie wiedziałam gdzie kupić owe składniki. A tak :) Wszystko w jednym pudełku :)



Żeby glut się udał trzeba wziąć miseczkę i wlać najpierw zieloną substancję ( dla tych, którzy się znają i coś im to powie, to zielone to  PVA) a potem ostrożnie (bo podrażniające) wlać coś białego z malutkiej fiolki ( to drugie to (boraks).



 Potem trzeba mieszać kilkadziesiąt sekund








 aż cała rzadka ciecz zamieni się w prawdziwego zielonego gluta :)















Potem możemy go wziąć w ręce i rozciągać


robić nim wzorki




nakładać do i naczyń




oblepiać nim rączki



A  na koniec trzeba schować glutka do pudełka, żeby nie wysechł.




*nie wolno brudnymi rękami dotykać oczu a naczynia po zabawie dokładnie umyć mydłem. Trzeba dokładnie przeczytać instrukcję. Jeżeli się uważa, to zabawa jest super :)
*jeśli ktoś chce takiego glutka sobie kupić i zrobić doświadczenie to można Tu .




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz